Politiken mister annoncedirektør

Efter 12 år i sædet som annoncedirektør hos Politiken forlader Henrik Børjesson nu sin stilling. Han erstattes af nuværende direktør for JP/Politikens Hus' annoncenetværk, Troels Nielsen.

Camilla Kamstrup

Henrik Børjesson har været en del af holdet på Politiken i intet mindre end 21 år, hvor han de seneste 12 år har været ansat som annoncedirektør.

Nu er tiden kommet til, at han forlader sin stilling for i stedet at søge udfordringer uden for Politikens fire vægge.

Det skriver Politiken.

Ifølge Mediawatch siger direktør for Politiken Roy Bruhn-Petersen, at beslutningen om jobskiftet er sket helt udramatisk, hvor begge parter har været enige om, at det er bedst for den afgående direktør og for Politiken:

"Politiken og jeg har meget at takke Henrik for. Henrik har dygtigt varetaget Politikens kommercielle interesser på annoncemarkedet i en udfordrende omstillingsperiode. Henrik har således store aktier i Politikens udvikling og resultater," siger Roy Bruhn-Petersen ifølge Politiken.

Den nye annoncedirektør bliver Troels Nielsen, som kommer fra en direktørstilling i Dansk Udgivernetværk, som er underlagt JP/Politiken-koncernen. Her har han været ansvarlig for at sælge annoncer på tværs af en stribe mediebrands.

Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion


Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024