Watch Medier udvider sit nicheimperie med Kommunikationsforum
Mediegiganten Watch Medier ekspanderer sin hær af nichemedier som ny ejer af det digitale nichemedie Kommunikationsforum, som er mødested for kommunikationsbranchens interessenter.
Ghita Nidam Møller
RedaktionsassistentKommunikationsforum bevarer sit brand og redaktion, når Danmarks kommunikationsmedie skifter ejere og bliver suget ind i nichemedieimperiet Watch Medier.
Watch Medier overtager nemlig nu 100 procent af aktierne i Kommunikationsforum, skriver Watch Medier.
Ejerskiftet sker som følge af, at Watch Medier overtager aktierne fra mediets to ejere og stifter. Det gælder rådgiver, medstifter og ejer Jesper Højberg, der indtil nu har ejet 70 procent af aktierne, og de resterende aktier fra Kommunikationsforums chefredaktør, direktør og medstifter Timme Bisgaard Munk.
Jeg er ikke i tvivl om, at både læsere, kursister og medlemmer af vores netværk kommer til at opleve et endnu stærkere Kommunikationsforum i fremtiden.
Timme Bisgaard Munk
Chefredaktør, direktør og medstifter, Kommunikationsforum
Han forbliver på sin post nu under Watch Mediers vinger, hvor han som debat- og analyseredaktør får ansvar for at udvikle og udbygge Kommunikationsforums debat- og analyseunivers for mediets 18.000 såkaldte K-profiler.
”Dialogen med Watch Medier har været særdeles positiv, og jeg er ikke i tvivl om, at både læsere, kursister og medlemmer af vores netværk kommer til at opleve et endnu stærkere Kommunikationsforum i fremtiden. Den udvikling ser jeg frem til at være en aktiv del af,” udtaler Timme Bisgaard Munk.
Målet med ejerskiftet er at styrke Kommunikationsforums position over for de professionelle kommunikatører blandt andet igennem redaktionelle investeringer.
Siden Kommunikationsforum startede i 1999 under navnet Advice har mediet udviklet sig til et digitalt nichemedie, selvstændig virksomhed og platform for debat, viden, læring, netværk og jobformidling på kommunikationsområdet.
To årtier senere kan nichemediet nu se frem til et nyt kapitel med en uafhængig publicistisk ejer i ryggen. Ejerskiftet betyder nemlig, at Kommunikationsforum bliver en del af ikke blot Watch Medier, men også JP/Politikens Hus, der ejer 100 procent af Watch Medier.