3F fyrede millioner af på annoncekampagne

TOPSKAT: Fagforbundet 3F har i første uge af marts brugt omkring 4 mio. kr. på en annoncekampagne, der i følge V rammer 60.000 3F-medlemmer.
Rasmus Nielsen

Fagforbundet 3F indrykkede i dagene 2. marts til 10. marts 2009 i alt 34 annoncer i danske dagblade under navnet "Danske Direktører". Kampagnen var rettet mod regeringens skattereform, der lemper topskatten.

Venstre har haft regnemaskinen fremme og gjort op, at annoncekampagnen har kostet 3Fs medlemmer 4,7 mio kr. inkl. moms - hvis elles 3F har betalt avisernes listepris, hvad man sjældent gør. Men et betydeligt beløb har fagforbundet brugt på kampagnen mod VK-regeringens skattereform.

Regeringspartiet bemærker, at 3F har ikke mindre end 60.000 medlemmer. Venstre bemærker derfor bittersødt, at "3F dermed har kørt en kampagne mod deres egne medlemmer".

Annoncerne var eksempelvis indrykket i Politiken 2. marts, 4. marts, 6. marts, 8. marts, 9. marts og 10. marts. Berlingske blev ikke betænkt med 3Fs annoncekroner, mens den tredje store morgenavis, Jyllands-Posten, havde annoncer indrykket 4. marts, 6. marts, 7. marts, 8. marts og 10. marts.

Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion


Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024