Kommerciel profil ny TV 2/Lorry-direktør
CHEFSKIFTE: TV 2's marketingschef bliver ny direktør for TV 2/Lorry, TV 2's regionalstation på Frederiksberg. Morten Kjær Petersen har også tidligere været chefredaktør i DR.
Rasmus Nielsen
UdgiverDet bliver marketingchef for TV 2, Morten Kjær Petersen, der 1. januar skal afløse Dan Tschernia i direktør-stolen på TV 2/Lorry, erfarer MediaWatch. Han er valgt blandt omkring 50 ansøgere.
Da Morten Kjær Petersen sidste år kom til TV 2, sagde programdirektør Palle Strøm om ham til netavisen Bureaubiz:
"Morten har en særlig god og snusfornuftig fornemmelse for marketing og brand, og jeg er sikker på, at han kan bidrage med både viden og kreativitet i arbejdet med at markedsføre TV 2s mange forskelligartede brands. Samtidig har han en omgængelighed og en humor, der vil gøre ham til en rigtig god TV 2-chef."
Dan Tschernia har været direktør for TV 2-stationen for hovedstadsområdet siden starten i 1989.