L 207 (Skatteministeriet)(Vedtaget)
Efter gældende regler opgøres brændstofforbruget, som anvendes til at fastsætte registreringsafgift og brændstofforbrugsafgift, efter den såkaldte NEDC2-metode tillagt 10 pct. til og med den 31. marts 2019, hvilket er en overgangsordning til den nye WLTP-metode. Fra den 1. april 2019 fastsættes brændstofforbruget efter WLTP-metoden tillagt 21 pct.
Det har dog vist sig, at der er en usikkerhed knyttet til konkrete målinger af de biler, der er blevet typegodkendt efter WLTP-metoden. Med lovforslaget foreslås det derfor at forlænge den gældende overgangsordning indtil udgangen af 2020.
Da den gældende overgangsordning ophører den 1. april 2019, foreslås det, at lovforslaget skal træde i kraft den 1. april 2019. Dette forudsætter, at Folketinget dispenserer fra bestemmelsen i Folketingets forretningsordens § 13, stk. 1, om, at der skal gå 30 dage fra lovforslagets fremsættelse, til det kan vedtages ved 3. behandling.
Forslaget er sendt i høring hen over fremsættelsen med høringsfrist lørdag den 16. marts 2019.
Lovforslag som fremsatLovforslag som vedtaget
Høringssvar
---
Denne artikel er lavet automatisk baseret på dokumenter fra Folketinget. Altinget tager forbehold for eventuelle fejl i teksten.