Tidligere CSR-chef i Dagrofa skifter til konsulentbureau
Henrik Bernhard Johannsen, der i lidt over tre år har været chef for social responsibility hos dagligvarekoncernen Dagrofa, skifter til bureaubranchen.
Emilie Tilma
RedaktionsassistentEfter tre og et halvt år som Dagrofas chef for virksomhedens sociale ansvar (CSR) valgte Henrik Bernhard Johannsen for nyligt at træde tilbage.
Nu skal han prøve kræfter som chef for CSR og kommunikation hos konsulentbureauet Havas.
Det skriver DetailWatch.
Johannsen har tidligere været mangeårig kommunikationschef i Matas og har herudover erfaring fra konsulentbranchen.
Et gennemgående tema i Henrik Johannsens arbejdsliv været arbejdet med virksomheders sociale ansvar. Et emne, som han også kommer til at varetage hos Havas som rådgiver for danske og udenlandske virksomheder i deres CSR-indsats.
Han er uddannet i molekylær biologi og kommunikation fra Roskilde Universitet, og hertil har han to master-uddannelser fra henholdsvis Aarhus og Københavns Universitet i kommunikation og mediekommunikation.